1. Informații Generale
1.1. Prezentul document, respectiv Termenii și Condițiile de Vânzare (în continuare „TCV”) definesc și reglementează relația dintre societatea BOTANICUS ROMÂNIA S.R.L., persoană juridică română ale cărei date de contact sunt următoarele: sediul social în România, Iași, Str. Șapte Oameni, Nr.22, Parter, Ap.7, înregistrată la Oficiul Registrul Comerțului sub nr. J22/1535/2023, CUI 48143790, e-mail: contact@botanicus.ro, reprezentată prin administrator Irina Melnic (societate denumită în continuare BOTANICUS, BOTANICUS ROMÂNIA sau VÂNZĂTORUL) în calitate de Vânzător și operator al e-shopului cu adresa web www.botanicus.ro și Clientul care utilizează site-ul sau încheie un contract de vânzare prin plasarea unei comenzi cu Botanicus Romania SRL (denumit în continuare CLIENT sau CUMPĂRĂTOR).
1.2. Termenii și Condițiile de Vânzare (în continuare „TCV”) se completează cu prevederile cuprinse în Politica de Confidențialitate, Politica Cookies și Termenilor și Condițiilor speciale care definesc alte servicii, aduse la cunoștința Clienților (cu titlu de exemplu, condițiile ofertelor periodice, a voucherelor sau a concursurilor). BOTANICUS ROMÂNIA S.R.L. își rezervă dreptul de a modifica unilateral în orice moment Termenii și Condițiile de Vânzare, fără o notificare prealabilă. Clienții au posibilitatea oricând de a accesa ultima formă a TCV pe site. În cazul unor modificări care au loc între momentul plasării comenzii și momentul expedierii acesteia, Termenii și Condițiile aplicabile sunt cele acceptate expres de către Cumpărător la momentul plasării comenzii.
1.3. Prin utilizarea site-ului sau comandarea unuia sau mai multor produse comercializate pe site-ul www.botanicus.ro, Clientul acceptă integral și necondiționat Termenii și Condițiile de Vânzare. Anterior plasării comenzii, Cumpărătorul trebuie să confirme faptul că acceptă și a luat la cunoștință conținutul Termenilor și Condițiilor de Vânzare.
2. COMANDAREA PRODUSELOR
2.1. BOTANICUS ROMÂNIA S.R.L. este unicul distribuitor autorizat de pe teritoriul României pentru comercializarea produselor din brandul BOTANICUS, o gamă de cosmetice pe bază de extracte pure de plante și ierburi crescute în propriile grădini organice ale producătorului, produse în Uniunea Europeana și certificate BIO.
Vă garantăm că produsele noastre sunt 100% autentice și garantăm proveniența acestora exclusiv pe căi legale. Pentru compoziția produsului este responsabil producătorul. Produsele sunt fabricate pe teritoriul Uniunii Europene au în general o durată de valabilitate de până la 24 de luni de la data producției (data de valabilitate a fiecărui produs este prevăzută expres pe ambalajul său), conform certificatului eliberat de producător, sunt pentru uz extern și nu dăunează sănătății. Data de valabilitate de la deschidere este indicată pe fiecare produs în parte prin simbolul specific sau prin indicarea intervalului de timp în care este preferabil ca produsul să fie utilizat. Pentru produsele cu o durabilitate mai mică de 30 de luni, data de minimă durabilitate este exprimată clar și indică fie luna și anul, fie ziua, luna și anul, în această ordine. După caz, aceste informații sunt completate de indicarea condițiilor care trebuie satisfacute pentru a garanta data de minimă durabilitate menționată. Dacă produsele cosmetice sunt depozitate conform specificațiilor și nu sunt lăsate cu ambalajul deschis acestea își vor menține proprietățile pe o perioadă minimă cu cea specificată de producător. Indicarea termenului de valabilitate nu este obligatorie pentru produsele cosmetice cu o valabilitate minimă de cel putin 30 de luni. Asemenea produse sunt însoțite de indicarea duratei de utilizare de la deschidere care nu prezintă niciun pericol pentru consumator. Semnul distinct pentru durata de utilizare de la deschidere este prevăzut în anexa 2 a Legii nr. 178/2000 și este prezentat sub forma unui desen cu o cutie cu un capac deschis care are trecut în mijlocul ei semnul : 3M, 6M, 12M, 18M, 24M, 36M. Termenul de valabilitate se calculează din momentul deschiderii produsului și este de - conform desenelor - 3 luni până la 36 luni. Termenele de valabilitate sunt în strânsă legătură cu modul de utilizare și condițiile de depozitare a produsului. Orice produs cosmetic, depozitat în locuri răcoroase de maxim 24 grade celsius, ferite de umezeală, fără expunere la soare, închis în ambalajul original, etc, își va menține proprietățile și caracteristicile sale pe toată durata sa de folosire. ATUNCI CÂND SESIZAȚI PRIN ORICE MODALITATE (MIROS, GUST, VĂZ) CĂ UNA DIN PROPRIETĂȚILE PRODUSULUI S-A MODIFICAT, ARUNCAȚI ACEL PRODUS PENTRU CĂ VĂ POATE DĂUNA SĂNĂTĂȚII.
2.2. PREȚURILE produselor sunt exprimate în LEI și includ TVA. Botanicus România poate modifica unilateral prețurile produselor în orice moment, însă Produsele pentru care au fost confirmate comenzile vor rămâne supuse prețurilor în vigoare la momentul confirmării. Cheltuielile de expediere sunt distincte față de prețul produselor, iar costurile și modalitățile de livrare vor fi aduse la cunoștința Clienților înainte de finalizarea comenzii. Botanicus România poate oferi transport gratuit pentru comenzile care depășesc o anumită sumă minimă.
Comanda minimă pe site-ul Botanicus România SRL este de 100 de Lei (sumă efectiv achitată de client, după aplicarea voucherelor, ofertelor și a codurilor de reducere, și fără a include prețul transportului). Botanicus România livrează exclusiv în România, pe întreg teritoriul României. Botanicus România își rezervă dreptul de a nu onora comenzile care nu îndeplinesc aceste condiții.
2.3. Gama produselor comercializate pe site-ul www.botanicus.ro poate fi modificată în orice moment unilateral de către BOTANICUS ROMÂNIA S.R.L., în funcție de stocurile disponibile la furnizorii săi. Botanicus România acordă o atenție deosebită actualizării stocului în timp real. În situații de excepție, din lipsa stocului propriu sau disponibil la furnizor este posibil ca Botanicus România să nu poată onora comanda. Procesarea comenzilor se realizează printr-un proces automat. În cazul în care mai multe comenzi sunt plasate pentru același produs, comenzile sunt procesate și confirmate în ordine cronologică. În situația în care se constată că o comandă nu poate fi onorată, Botanicus România va anunța cumpărătorul.
2.4. BOTANICUS pune la dispoziția Clientului, pe pagina dedicată fiecărui produs, caracteristicile esențiale ale produsului și informațiile înscrise pe ambalajele produselor în limba română și în limba engleză. Sensibilitatea clientului sau reacția alergică la ingredientele și produsele livrate nu pot fi considerate defecte ale produsului, astfel încât vă rugăm să consultați cu atenție lista ingredientelor. Imaginile produselor din magazinul Botanicus România sunt doar ilustrative și nu constituie o prezentare obligatorie a proprietăților bunurilor (ambalajul poate fi diferit, datorită unei modificări decise de producător). Deși se depun toate eforturile pentru a afișa culorile cu acuratețe, nu putem garanta că afișarea culorilor pe un dispozitiv reflectă cu exactitate culoarea produselor. Este posibil ca produsele dvs. să difere ușor de aceste imagini.
2.5. Produsele respectă legislația în vigoare în România și în Uniunea Europeană. Întrucât produsele Botanicus au un concentrat ridicat de plante pure crescute organic direct de către producător, vă rugăm să respectați toate instrucțunile de păstrare (temperatură de max.24 grade celsius, depozitat în locuri răcoroase, ferite de umezeală, fără expunere la soare, etc) pentru a prezerva toate calitățile produselor și a prelungi durata de viață a acestora.
2.6. Clienții pot plasa comenzi numai prin intermediul Magazinului Online. Nu sunt acceptate comenzile prin telefon, fax, e-mail, Facebook/Instagram sau poştă. După plasarea comenzii, Botanicus România va trimite Clientului o confirmare scrisă, la adresa de e-mail indicată de client.
3. PLATA
3.1 Pentru intermedierea efectuării plăților, Botanicus România SRL utilizează sistemul securizat oferit de EUPLATESC, una dintre cele mai sigure și eficiente platforme de acceptare și procesare a plăților online din România. Procesul de autentificare a posesorului cardului se face pe baza datelor cardului, introduse pe pagina securizată de plată, pas urmat de autorizarea tranzacției prin sistemul 3D Secure. Sistemul "3-D Secure" asigură în primul rând că nici o informație legată de cardul dumneavoastră nu este transferată sau stocată, la nici un moment, pe serverele magazinului sau pe serverele procesatorului de plăți.
Indiferent de valuta pe care o aveți în cont, tranzacțiile se fac în Lei, la cursul de schimb al băncii dumneavoastră. În cazul plăților online Botanicus România nu este/nu poate fi făcută responsabilă pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de catre banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON.
Instrumentele de plată acceptate pe site-ul www.botanicus.ro sunt:
- Plata online cu Card Bancar Visa sau Master Card
- Ramburs la Curier
În cazul în care un client a plasat o comandă cu plata ramburs și nu a ridicat coletul, la o comandă ulterioară Botanicus România își rezervă dreptul de a solicita plata în avans cu cardul. În cazul în care nu este acceptată această metodă de plată, comanda poate fi anulată.
- Voucherele Cadou Botanicus –ideale pentru cadouri.
Un voucher cadou nu poate fi utilizat pentru achiziționarea altor vouchere cadou.
Botanicus România poate oferi clienților săi reduceri, cadouri și alte cupoane supuse unor reguli individuale și unor perioade de valabilitate ce vor fi comunicate clientului, în fiecare situație.
Cu excepția cazului în care se prevede expres posibilitatea cumulării unor oferte, fiecare voucher/reducere/cupon poate fi folosit o singură dată și numai un singur voucher/reducere/cupon poate fi folosit în cadrul aceleiași comenzi.
Dacă valoarea voucherului este mai mare decât valoarea produsului comandat, suma neutilizată nu va fi rambursată și nu se va emite un nou voucher pentru diferența neutilizată. În cazul anulării unei comenzi sau exercitării dreptului de retrage cu privire la o comandă achitată prin voucher, Clientul nu poate solicita încasarea contravalorii voucherului în cont, ci doar emiterea unui nou voucher care va avea o perioadă de valabilitate ce va expira la aceeași dată la care expira voucherul inițial cu care s-a făcut plata. În cazul în care la data anulării comenzii sau a returnării conform secțiunilor 5 și 6 din prezentul document voucherul era expirat, clientul nu poate solicita nici emiterea unui nou voucher și nici încasarea contravalorii voucherului în cont, asumându-și implicit pierderea contravalorii voucherului.
3.2. În momentul înregistrării Comenzii, Clientul garantează Botanicus România că dispune de autorizațiile necesare pentru utilizarea instrumentului de plată ales pentru Comanda sa. Legislația în vigoare în legătură cu prevenirea și combaterea spălării banilor sau finanțării actelor de terorism, în special prin acte săvârșite în mediul online, poate impune ca Botanicus România să transmită datele dumneavoastră către autorități, agenții, organisme publice, instituții publice, ce au competențe în domeniul prevenirii, urmăririi sau sancționarea spălării banilor sau finanțării actelor de terorism, sau altor terți în cazul cărora se impune conform legii divulgarea acestor date cu caracter personal.
3.3. Prin plasarea unei comenzi, Clientul își exprimă acordul de a primi factura în format electronic, la adresa de e-mail indicată la momentul plasării comenzii. La solicitarea expresă a Clientului, Botanicus România poate transmite factura în format hârtie, împreună cu comanda.
4. LIVRAREA produselor se va face la adresa indicată de Client la finalizarea Comenzii („Adresa de livrare”). Procesarea comenzilor durează de regulă maxim 72 h, în zilele lucrătoare. În perioade aglomerate, perioada de procesare poate dura mai mult.
4.1. BOTANICUS România livrează exclusiv în România, pe întreg teritoriul României. Clientul poate opta între următoarele modalități de livrare:
- Livrarea la domiciliu prin Urgent Cargus / sau la punctele de pick-up Paketa/ SHIP&GO.
Pentru comenzile în valoare minimă de 150 de Lei, transportul este gratuit (în limita a 15 kg). Pragul de gratuitate este reprezentat de suma efectiv achitată de client (150 de Lei), după aplicarea voucherelor, ofertelor și a codurilor de reducere.
Costul livrarii este de 15 Lei pentru fiecare comandă sub 150 de Lei (în limita a 15 kg). Nu se aplică tarife pt km în plus.
Termenul livrării este de la 1 la 3 zile lucrătoare de la momentul procesării comenzii.
Durata de livrare prezentată are caracter informativ și se bazează pe termenele de livrare aproximate de transportatori. În cazuri excepționale, sărbători, zile libere și în perioade aglomerate, termenele de livrare pot fi decalate.
4.2. RECEPȚIONAREA LIVRĂRII
4.2.1. Clientul sau persoana împuternicită de client să recepționeze comanda este rugat să verifice starea aparentă a coletului și a produselor în momentul efectuării livrării. În cazul unei anomalii cu privire la colet (colet deschis sau deteriorat, urme de lichid, etc) sau a unei daune/anomalii privind la produsul comandat (produs lipsă sau deteriorat), Clientul trebuie, în mod obligatoriu:
- Să refuze primirea coletului de la curier, dacă daunele coletului sunt vizibile în prezența curierului, și să formuleze clar și detaliat toate argumentele cu privire la defectele sau anomaliile constatate, urmând a fi scrise de Client pe bonul de livrare al curierului. În plus, Clientul va semnala obiecțiunile societății Botanicus România S.R.L., la adresa de e-mail: contact@botanicus.ro, în termen de maxim 24 de h de la recepționarea și refuzarea coletului.
- Dacă daunele nu sunt vizibile în prezența curierului și clientul recepționează pachetul, sau dacă livrarea a fost făcută prin serviciul SHIP&GO, Clientul va semnala daunele sau lipsurile constatate prin intermediul unei sesizări scrise (în care va descrie defectele și modalitatea sugerată de rezolvare) și dovedite prin fotografii, la adresa de e-mail: contact@botanicus.ro, în cel mai scurt timp, dar în termen de maxim 24 de h de la recepționarea coletului.
Botanicus România va furniza un răspuns privind sesizările înregistrate în termen de aproximativ 5 zile lucrătoare, iar rezolvarea reclamațiilor, incluzând îndepărtarea defectelor, poate dura până la 30 de zile. În cazul reclamațiilor justificate, Botanicus România va suporta costurile aferente returnării produselor.
Neîndeplinirea procedurii descrise exclude posibilitatea oricărei reclamații împotriva transportatorului și a vânzătorului, iar Clientul nu va putea solicita rambursarea vreunei sume și nici livrarea din nou a produselor.
4.2.2. În cazul în care produsele livrate prezintă un defect existent la momentul recepționării coletului, Clientul are dreptul de a solicita eliminarea defectului, prin înlocuirea sau repararea produsului, sau printr-o compensație sub forma unui voucher. Dacă Botanicus România nu va putea elimina defectul sau înlocui produsul (exemplu: pentru lipsă stoc), Clientul are dreptul de a revendica reducerea prețului de achiziție (doar dacă există consens privind suma de reducere cu Vânzătorul) și, dacă defectul este substanțial, poate solicita expres încetarea contractului. Clientul nu are dreptul de a obţine încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră, pentru vicii aparente sau neconformitatea afectează gratuitățile/cadourile. Măsura reparatorie aplicabilă va fi stabilită prin negociere comună.
Aceste opțiuni (înlocuire, reparare, încetare contract) presupun returnarea produsului defect, fără utilizări, netestate, fără deschidere ambalaj/urme de uzură, la Botanicus România, pe cheltuiala vânzătorului. Produsele trebuie să fie returnate în ambalajul original, împreună cu eticheta intactă, în starea în care au fost expediate de vânzător, cu factura atașată, să nu prezinte urme de uzură fizică, deteriorare, testare (altele decât cele cauzate de defecțiune).
Returnarea produselor se va face doar după comunicarea scrisă cu Botanicus și primirea unui răspuns favorabil de la Botanicus România, conform procedurii menționate la punctul 4.2.1. Ne rezervăm dreptul de a accepta sau refuza sesizarea numai după ce produsele au fost verificate și se constată că sesizarea este întemeiată.
În urma aplicării încetării contractului, suma achitată de client va fi restituită în contul clientului în maxim 5 zile lucrătoare în funcție de banca emitentă a cardului (de regulă 3 zile). Clientul înțelege și își dă în mod expres acordul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar, indiferent de modalitatea în care a achitat produsul, și se obligă să furnizeze Vânzătorului datele unui cont bancar pentru transferul sumelor.
În cazul aplicării încetării contractului pentru o comandă ce a fost achitată cu un voucher, Clientul nu poate solicita încasarea contravalorii voucherului în cont, ci doar emiterea unui nou voucher care va avea o perioadă de valabilitate ce va expira la aceeași dată la care expira voucherul inițial cu care s-a făcut plata. În cazul în care la data aplicării încetării contractului voucherul era expirat va fi emis un nou voucher care va avea o perioadă de valabilitate de 15 zile calendaristice.
4.2.3. Toate produsele comercializate pe site sunt în perfectă concordanță cu normele și cerințele europene și românești și cu certificatele și declarațiile de conformitate ale producătorului și beneficiază de garanția legală de conformitate (astfel cum este definită de OUG 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri) care dau Cumpărătorului posibilitatea să returneze produsele defecte sau neconforme ce i-au fost livrate.
În conformitate cu Art. 4,5 și 6 din OUG 140/2021, Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare. Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă: 1) respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și dețin funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare;2) corespund scopului special pentru care consumatorul le solicită, pe care consumatorul l-a adus la cunoștința vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare și pe care vânzătorul l-a acceptat; 3) sunt livrate împreună cu toate accesoriile și cu toate instrucțiunile, inclusiv de instalare, prevăzute în contractul de vânzare;4) sunt furnizate cu actualizări conform dispozițiilor contractului de vânzare .5) corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare, de standarde tehnice sau, în absența unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu și specifice sectorului; 6) după caz, posedă calitatea și corespund descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziția consumatorului înainte de încheierea contractului; 7) dacă este cazul, sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau alte instrucțiuni pe care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil să le primească; și 8) respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice declarație publică făcută de vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător mai ales în anunțuri publicitare sau pe etichetă.
Nu se consideră că există o neconformitate dacă, la momentul încheierii contractului de vânzare, consumatorul a fost informat în mod explicit că o anumită caracteristică a bunurilor nu corespunde cerințelor obiective de conformitate, iar consumatorul a acceptat în mod expres și separat acest lucru la momentul încheierii contractului de vânzare.
Ne asumăm responsabilitatea pentru defectele existente ale produselor achiziționate (nu a celor primite cadou și a gratuităților), dacă acestea se manifestă în termen de 5 zile calendaristice de la livrarea acestora și vom prezuma că acestea s-au datorat unor erori de producție (vicii de fabricatie ascunse, ce nu puteau fi observate înainte de deschidere) sau a unui transport în condiții improprii, cu titlu de exemplu, dacă textura produsului nu corespunde și aceasta a suferit modificări ca urmare a unui transport la temperatură prea mare, dacă toate instrucțiunile de utilizare și întreținere au fost respectate de către Client.
Clientul are obligația de a păstra produsul în condițiile optime (temperatură de maxim 24 grade celsius, loc răcoros și uscat, ferit de lumina directă a soarelui și de variații majore de temperatură, etc). Nu răspundem pentru defectele noi, mai ales dacă au fost cauzate de folosirea sau păstrarea necorespunzătoare.
IMPORTANT: Produsele Botanicus presupun condiţii de păstrare speciale, întrucât nu conțin multitudinea conservanților uzuali și puternici regăsiți în majoritatea produselor cometice, astfel, reclamaţiile ulterioare de calitate nu pot fi primite şi compensate, având în vedere lipsa controlului nostru pentru condiţiile de păstrare.
În cazul în care întâmpinați astfel de probleme, vă rugăm să ne semnalați defectele constatate prin intermediul unei sesizări scrise, dovedită prin fotografii, la adresa de e-mail: contact@botanicus.ro, în cel mai scurt timp, dar în termen de maxim 6 zile calendaristice de la recepționarea coletului. Botanicus va furniza un răspuns privind sesizările înregistrate în termen de aproximativ 5 zile lucrătoare, iar rezolvarea reclamațiilor, incluzând îndepărtarea defectelor, poate dura până la 30 de zile. În cazul reclamațiilor justificate, Botanicus va suporta costurile aferente returnării produselor.
Garanția poate fi aplicată numai în cazul în care, la momentul returnarii produsului, Clientul deține și prezintă toate documentele și elementele care au însoțit produsul la livrare (certificat de autenticitate, manual de instrucțiuni, etichete, cutia originală, documente de vânzare și/sau orice alt document cu valoare legală sau comercială, care a/au fost inclus(e) în colet în momentul livrării). Nu îndepărtați etichetele cu codurile de pe produs și de pe ambalaj și nu schimbați ambalajul/recipientul produselor. Lipsa acestor etichete sau a ambalajului/recipientului duce automat la pierderea oricărei garanții.
Un produs este considerat Defectuos atunci când nu prezintă proprietățile obișnuite/prezentate, nu servesc scopului pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de acelaşi tip și de aceleași standarde tehnice, nu respectă cerințele legale. Clientul nu poate invoca defecte sau deficiențe privind cadourile/gratuitățile oferite de Botanicus. Sensibilitatea clientului sau reacția alergică la ingredientele și produsele livrate nu pot fi considerate defecte ale produsului, astfel încât vă rugăm să consultați cu atenție lista ingredientelor.
Imaginile produselor din magazinul Botanicus România sunt doar ilustrative și nu constituie o prezentare obligatorie a proprietăților bunurilor (ambalajul poate fi diferit, datorită unei modificări decise de producător). Deși se depun toate eforturile pentru a afișa culorile cu acuratețe, nu putem garanta că afișarea culorilor pe un dispozitiv reflectă cu exactitate culoarea produselor. Este posibil ca produsele dvs. să difere ușor de aceste imagini.
Termenele de valabilitate sunt în strânsă legătură cu modul de utilizare și condițiile de depozitare a produsului. Orice produs cosmetic, depozitat în locuri răcoroase de maxim 24 grade celsius, ferite de umezeală, fără expunere la soare, își va menține proprietățile și caracteristicile sale pe toată durata sa de folosire. ATUNCI CÂND SESIZAȚI PRIN ORICE MODALITATE (MIROS, GUST, VĂZ) CĂ UNA DIN PROPRIETĂȚILE PRODUSULUI S-A MODIFICAT, ARUNCAȚI ACEL PRODUS PENTRU CĂ VĂ POATE DĂUNA SĂNĂTĂȚII.
5. ANULAREA COMENZII
5.1. Anularea unei comenzi neprocesate poate fi făcută prin e-mail, la adresa de e-mail contact@botanicus.ro, până la momentul procesării acesteia de către Botanicus România (de regulă, în aproximativ 24 de h comanda va fi predată curierului, însă momentul predării către curier poate varia între 2 ore după plasarea comenzii și 48-72 de h). În urma înregistrării acestei cereri suma achitată va fi restituită în contul clientului în maxim 5 zile lucrătoare în funcție de banca emitentă a cardului (de regulă 3 zile). Clientul înțelege și își dă în mod expres acordul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar, și se obligă să furnizeze Vânzătorului datele unui cont bancar pentru transferul sumelor.
În cazul anulării unei comenzi achitate prin voucher, Clientul nu poate solicita încasarea contravalorii voucherului în cont, ci doar emiterea unui nou voucher care va avea o perioadă de valabilitate ce va expira la aceeași dată la care expira voucherul inițial cu care s-a făcut plata. În cazul în care la data anulării comenzii voucherul era expirat, clientul nu poate solicita nici emiterea un nou voucher și nici încasarea contravalorii voucherului în cont, asumându-și implicit pierderea contravalorii voucherului.
Clientul înțelege că o Comanda nu mai poate fi anulată din momentul în care a fost procesată. Această clauză nu afectează dreptul dvs. de retragere conform art. 9 alin. (1) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, conform dispozițiilor TCV.
6. RETURUL PRODUSELOR
6.1. Clientul are dreptul ca, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor comandate, să notifice în scris BOTANICUS ROMÂNIA S.R.L. asupra deciziei sale de a renunța la produsele comandate, fără obligativitatea invocării unui motiv anume, conform art. 9 alin. (1) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii. Taxele de retur sunt suportate de către cumpărător, în conformitate cu art. 14 alin.(2) din OUG nr. 34/2014.
Clientul care dorește să își exercite dreptul de retragere trebuie să informeze anterior în mod expres BOTANICUS ROMÂNIA S.R.L. la următoarele date de contact: sediul social în România, Jud. Iași, Iași, Str. Șapte Oameni, Nr.22, Parter, Ap.7, înregistrată la Oficiul Registrul Comerțului sub nr. J22/1535/2023, CUI 48143790, e-mail: contact@botanicus.ro, cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă și completarea formularului de retragere ce se găsește în colet. Botanicus România pune la dispoziția Clientului pe site-ul botanicus.ro formularul de retragere standard, însă folosirea formularului de retragere nu este obligatorie, fiind suficientă orice declarație neechivocă scrisă cu privire la retragerea Clientului din contract. Botanicus România îi va transmite clientului fără întârziere, prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
6.2. Pentru a respecta termenul-limită de retragere în conformitate cu prevederile legale, Clientul va returna produsele sau le va înmâna vânzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să recepționeze produsele, obligatoriu utilizând ambalajului original (în care a fost livrat produsul) pentru returnarea produsului respectiv, prin trimiterea unui colet cu confirmare de primire doar la adresa România, jud.Ilfov, Otopeni, str.Gării Otopeni nr.3 , cod poștal 075100, fără nicio întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat vânzătorului decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de Client înainte de expirarea perioadei de 14 zile. Atunci când Clientul nu demonstrează că a predat efectiv produsul unui transportator conform celor de mai sus, toate riscurile legate de returnarea produsului sunt în sarcina Clientului. Pentru orice nerespectare a dispozițiilor cuprinse în prezentele TCV, precum și a legii aplicabile, Clientul va fi decăzut din dreptul de a mai returna produsele, Botanicus fiind pe deplin îndreptățită să refuze un astfel de retur.
6.3. Este obligatoriu ca Produsele să fie returnate către Botanicus România într-o stare care să permită repunerea lor la vânzare, în ambalajul original intact, împreună cu eticheta intactă, sigilate, cu accesoriile, prospectele, holograma etc. în starea în care au fost expediate de vânzător, cu factura atașată, să nu prezinte urme de uzură fizică, deteriorare, sau testare. Clientul are obligația de a păstra produsele în condițiile optime (temperatură de maxim 24 grade celsius, loc răcoros, , închis în ambalajul original, etc etc). În situația în care Cumpărătorul a beneficiat pe Site de o ofertă specială, care îi permitea, în anumite condiții, să achiziționeze unul sau mai multe produse ofertate în schimbul Comenzii sale sau să beneficieze fără cost suplimentar de diferite gratuități sau eșantioane promoționale, se va considera că prin exercitarea dreptului său de retragere acesta din urmă nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva ofertă, gratuități sau de respectivele eșantioane. Cumpărătorul va trebui să restituie produsul (produsele) pe care dorește să îl/le returneze doar împreună cu gratuitățile/ eșantioanele primite/ respectiv produsul (produsele) achiziționate la ofertă în schimbul Comenzii produsului/produselor returnat(e), astfel încât Botanicus România să poată da curs cererii sale de retragere (cu titlu de exemplu, dacă în cadrul unei oferte ca la o comandă de peste o anumită sumă clientul are beneficiul de a achiziționa produse în plus la prețuri preferențiale, clientul nu poate returna doar o parte a produselor și păstra produsele la ofertă, și nu poate păstra gratuitățile).
Ne rezervăm dreptul de a accepta sau de a refuza returul numai după ce produsele au fost verificate și corespund condițiilor de retur.
Botanicus România are dreptul de a amâna rambursarea până la data la care primește înapoi produsele. În cazul în care returul se soluționează cu restituirea contravalorii produselor, Botanicus România SRL va restitui în termen de 14 zile calendaristice de la primirea coletului returnat sumele achitate de client pentru produsele reurnate, fără taxele de transport pentru retur, care vor fi suportate de Client, în conformitate cu art. 14 alin.(2) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii. Clientul înțelege și își dă în mod expres acordul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar (indiferent de modul în care a achitat comanda) și se obligă să furnizeze Vânzătorului datele unui cont bancar pentru transferul sumelor. În cazul în care au fost aplicate coduri de reducere sau alte beneficii, se va restitui doar valoarea efectiv achitată de către Client, din care se scad taxele pentru retur.
În cazul exercitării dreptului de retrage cu privire la o comandă achitată prin voucher, Clientul nu poate solicita încasarea contravalorii voucherului în cont, ci doar emiterea unui nou voucher care va avea o perioadă de valabilitate ce va expira la aceeași dată la care expira voucherul inițial cu care s-a făcut plata, sau poate solicita alte produse care se afla pe stoc. În cazul în care la data returului voucherul era expirat, clientul nu poate solicita nici emiterea un nou voucher și nici încasarea contravalorii voucherului în cont, asumându-și implicit pierderea contravalorii voucherului.
6.4. Clientul ia la cunoștință faptul că în conformitate cu art. 16 din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesionistii, dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru Comenzile care se referă la furnizarea de bunuri care au fost desigilate de Client după livrare, bunuri ce nu mai pot fi returnate din motive de igienă sau protectie a sanatatii, furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid și nici la furnizarea de bunuri confecționate potrivit specificațiilor consumatorului sau evident personalizate.
Clientul declară că înțelege că nu se va putea prevala de dreptul său legal de retragere cu privire la produsele desigilate de el, a căror nouă comercializare de către Botanicus România este prezumată legal că poate prezenta riscuri din motive de igienă sau de protecție a sănătății pentru consumatori, cu privire la produsele care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid. Botanicus România își rezervă dreptul de a formula oferte la produse cu preț redus în cazul în care acestea au un termen relativ apropiat de termenul de expirare prevăzut de producător pentru care să prevadă imposibilitatea clientului de a returna respectivul produs în temeiul art. 9 alin. (1) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014, însă această eventuală interdicție de returnare va fi adusă la cunoștința clientului expres pe site și anterior livrării produselor.
Botanicus România își rezervă dreptul de a refuza noi comenzi de la clienții care se prevalează în mod abuziv de exercitarea dreptului de retur, și acceptăm maxim returul a 3 (trei) produse în decursul unui an calendaristic, pentru fiecare client. Ne considerăm îndreptățiți să impunem această limită, din considerente de protecție a sănătății consumatorului, pentru a nu risca modificări ale formulelor produselor în cursul unor multiple proceduri de transport și perioade în care produsele s-ar afla în condiții în afara controlului nostru.
7. RĂSPUNDEREA
7.1.Botanicus România este o entitate independentă și separată de producătorii brandurilor pe care le oferim. Botanicus va procura produsele prezentate pe site direct de la producător. Botanicus România este unicul distribuitor autorizat de pe teritoriul României pentru comercializarea produselor din brandul Botanicus, cosmetice pe bază de extracte pure de plante și ierburi crescute în propriile grădini organice, certificate BIO. Vă garantăm că produsele noastre sunt 100% autentice.
7.2. Deși Botanicus România monitorizează cu atenție prețurile și produsele afișate pe site, aceasta își rezervă dreptul de a modifica orice preț afișat greșit din cauza unor erori umane, de calcul, de editare, sau a unor erori tehnice ce pot apărea, precum și în cazul în care modificările sunt cerute de legile aflate în vigoare. Botanicus România nu își asumă răspunderea pentru afișarea unor prețuri sau informații eronate datorate unor greșeli tehnice ce pot apărea pe parcursul funcționării Magazinului Online sau a schimbării prețurilor la furnizor. În astfel de situații Botanicus România își rezervă dreptul de a nu livra produsul respectiv și de a notifica clientul în cel mai scurt timp cu privire la imposibilitatea expedierii coletului.
7.3. Botanicus România nu își asumă răspunderea pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a contractului, dacă aceasta este cauzată de faptele sau omisiunile Clientului, de faptele terților pentru care Botanicus România nu este obligat conform legii să răspundă, de faptele furnizorilor, chiar dacă unele fapte ale terților/furnizorilor pot fi previzibile, de schimbările legislative sau de intervenția unui eveniment de forță majoră sau caz fortuit, astfel cum este definit de legislația română, sau oricărui alt eveniment ce nu a putut fi în mod rezonabil controlat în mod exclusiv de către Botanicus România.
7.4. Botanicus România nu răspunde de conținutul, calitatea sau natura site-urilor de la care se ajunge prin legături (de natură comercială sau publicitară) pe acest site / sau la care se ajunge prin legături de pe acest site (legături de natură comercială sau publicitară). Răspunderea pentru aceste site-uri o poartă în întregime proprietarii acestora.
7.5. Botanicus România achiziționează produsele de la producător. Suntem conștienți că reputația noastră și succesul nostru depind de încrederea clienților. Informațiile și datele prezentate pe Site-ul botanicus.ro privind produsele comercializate sunt furnizate „CA ATARE”, „așa cum sunt” și „atât cât sunt disponibile”, fără vreo garanție de orice fel, implicită sau explicită, în special cu privire la integritatea, exactitatea, actualitatea, nefalsificarea, disponibilitatea, fiabilitatea sau exhaustivitatea informațiilor privind produsele, accesoriile sau serviciile prezentate pe site sau adaptarea lor la utilizarea avută în vedere de către Client. Botanicus România SRL nu își asumă responsabilitatea și nu poate fi făcută vinovată pentru pagubele apărute prin folosirea în orice fel a produselor achiziționate prin intermediul acestui site.
7.6. În orice caz în care va fi angajată răspunderea Botanicus România pentru prejudicii suferite de clienți prin plasarea unei comenzi, răspunderea Botanicus România este limitată la echivalentul contravalorii comenzii achitate de cumpărător.
7.7. Clientul își asumă răspunderea și declară, în momentul plasării unei comenzi pe site-ul Botanicus.ro, că deține capacitate juridică la momentul încheierii contractului conform Termenilor și Condițiilor. Orice comandă plasată de o persoană fără capacitate juridică trebuie onorată de reprezentanții legali ai acesteia (părinți sau tutori legali).
7.8. Utilizatorii site-ului botanicus.ro care se angajează în comunicări sau comentarii sunt obligați să nu transmită sau posteze conținut ilegal, obscen, amenințător, defăimător, să nu tulbure în nici un fel drepturile altor persoane, să nu încalce drepturile de proprietate intelectuală, să nu transmită viruși sau spam, incluzând dar nefiind limitat la, mail-uri sau comntarii în masă/în lanț sau campanii de promovare. Botanicus România nu poate fi obligată la despăgubiri de niciun fel pentru orice fel de daune produse de astfel de comunicări, și are dreptul, nu obligația, de a șterge conținutul astfel descris de pe site.
7.9. Produsele Botanicus sunt destinate doar consumatorilor finali și doar vânzării cu amănuntul. Botanicus România își rezervă dreptul de a refuza/anula orice comandă care nu îndeplinește cerințele vânzării cu amănuntul. BOTANICUS ROMÂNIA S.R.L. este unicul distribuitor autorizat de pe teritoriul României pentru comercializarea produselor din brandul BOTANICUS. Nu este autorizată cumpărarea produselor de pe site-ul nostru și revânzarea acestora.
8. REGLEMENTĂRI PENTRU SOLUȚIONAREA RECLAMAȚIILOR ȘI REZOLVAREA DIFERENDELOR
8.1. Clientul se poate adresa www.anpc.ro
8.2. Clientul poate adresa orice reclamații în scris, la adresa contact@botanicus.ro pentru a putea fi rezolvate pe cale amiabilă.
8.3 Soluționarea Litigiilor Online (SOL). Conform Directivei 524/2013, consumatorul are la dispoziție platforma Comiei Europene ec.europa.eu/consumers/odr/ destinată soluționării pe cale amiabilă a disputelor între consumator și comerciant. În prezent această metodă poate fi accesată în România și la link-ul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/
8.4. Botanicus România și Clientul se angajează să depună toate eforturile pentru soluționarea amiabilă a diferendelor. În ipoteza în care soluționarea amiabilă nu este posibilă, părțile se pot adresa instanțelor române competente, aplicabilă fiind legislația română.
9. PROTECȚIA DATELOR PERSONALE și COOKIE-uri
9.1 Botanicus România respectă Regulamentul General pentru Protectia Datelor (GDPR 2016/679) și tratează toate datele personale primite drept confidențiale și le folosește exclusiv pentru operarea comenzilor și scopuri legate de cumpărare, sau de îndeplinirea obligațiilor legale și interese legitime. Furnizarea acestor date se face în mod voluntar. Prin utilizarea și/sau comanda făcută prin intermediul site-ului botanicus.ro, Clienții sunt de acord că operatorul botanicus.ro va gestiona datele lor cu caracter personal, în scopul finalizării comenzilor plasate utilizând Magazinul online. La cererea Clientului, acesta poate primi notificări și buletine informative, cu scopul de a fi informat cu privire la produsele sau ofertele speciale. Clientul se poate dezabona de la acest serviciu oricând dorește. În cazul în care nu mai doriți ca Botanicus România să folosească datele Dvs. personale pe viitor, vă rugăm să ne trimiteți o notificare în acest sens la adresa România, Iași, Str. Șapte Oameni, Nr.22, Parter, Ap.7, înregistrată la Oficiul Registrul Comerțului sub nr. J22/1535/2023, CUI 48143790 sau la contact@botanicus.ro.
Pentru integralitatea prevederilor și a drepturilor GDPR, vă rugăm să consultați secțiunea dedicată GDPR : Politica de confidențialitate/ GDPR
În cadrul vizitei la paginile noastre de internet, în browserul de internet folosit de dvs. și în echipamentul dvs., introducem și apoi citim fișiere cookies, aspect care face obiectul Politicii noastre de cookies, pe care o puteți consulta aici: Politica de utilizare cookie
10. SECURITATEA INFORMAȚIILOR
10.1. Site-ul botanicus.ro folosește măsuri de securitate împotriva pierderii, alterării sau folosirii greșite a informațiilor care se află în controlul nostru. Societatea Botanicus România SRL nu își asumă responsabilitatea pentru pierderile de informații cauzate de erori ale softului cu care este conceput și găzduit site-ul sau pentru pentru erorile în securitatea serverului care găzduiește site-ul. Furnizorii acestor servicii vor fi direct răspunzători, iar Botanicus România nu își asumă răspunderea pentru daune directe sau indirecte, previzibile sau imprevizibile, cauzate de utilizarea site-ului. Botanicus România declară că societatea care găzduiește site-ul oferă garanții privind siguranța site-ului și a serverului care găzduiește site-ul.
10.2. Botanicus România depune toate eforturile pentru a asigura acuratețea și actualizarea informațiilor distribuite pe Website și își rezervă dreptul de a corecta, în orice moment și fără notificare prealabilă, conținutul acestora. Cu toate acestea, Botanicus România nu poate garanta acuratețea, precizia și exhaustivitatea informațiilor disponibile pe Website. Ca urmare, Botanicus România nu își asumă nicio responsabilitate: pentru orice imprecizie, inexactitate sau omisiune în ceea ce privește informațiile disponibile pe Website, pentru orice prejudiciu care rezultă din intruziunea unei terțe părți care duce la modificarea informațiilor disponibile pe Website și, în general, pentru orice prejudiciu, direct sau indirect, în măsura permisă de lege, indiferent de cauză, origine, natură și consecință, provocat de orice persoană care are acces la Website sau de imposibilitatea de a accesa Website-ul; de asemenea, pentru utilizarea Website-ului și/sau creditul acordat oricărei informații care emană direct sau indirect din acesta din urmă. În plus, Botanicus România își declină orice responsabilitate pentru orice întrerupere sau funcționare defectuoasă a Website-ului sau orice apariție de bug-uri.
11. PROPRIETATE INTELECTUALĂ
11.1. DREPTURI DE AUTOR (COPYRIGHT). Întreg conținutul site-ului botanicus.ro - imagini, texte, grafice, simboluri, elemente de grafică WEB, scripturi, programe și alte date - este proprietatea Botanicus România S.R.L și a furnizorilor săi și este apărat de Legea drepturilor de autor și de legile privind proprietatea intelectuală și industrială. Folosirea fără acordul Botanicus România S.R.L. a oricăror elemente enumerate mai sus sau a oricăror alte elemente protejate de drepturi de proprietate intelectuală este interzisă și se pedepsește conform legilor în vigoare.
11.2. În cazul trimiterii sau afișării unor materiale/documente/fotografii/texte, Clientul declară că deține toate drepturile de proprietate intelectuală asupra conținutului transmis/afișat și nu încalcă drepturile niciunei alte persoane fizice/juridice, și prin trimiterea/afișarea acestora se consideră că utilizatorul conferă societății Botanicus România SRL și afiliaților/asociaților acesteia dreptul neexclusiv, nelimitat, gratuit, irevocabil și transmisibil de a folosi, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, crea opere derivate, precum și dreptul de a distribui, de a prezenta aceste conținuturi pe paginile sale oriunde în lume, prin orice mijloc (cu titlu de exemplu, reviewuri, comentarii, fotografii cu produsele postate pe site-ul botanicus.ro, pe paginile de social media ale Botanicus România, pe paginile de social media ale Clientului, pe care Botanicus România are dreptul de a le utiliza), cu publicarea/utilizarea numelui pe care clientul l-a folosit pentru transmiterea/afișarea conținutului. Botanicus România SRL nu își asumă nicio responsabilitate pentru conținutul mesajelor/comunicărilor afișate/transmise de un Client prin intermediul site-ului botanicus.ro, a platformelor de social media ale Botanicus România sau pe paginile de social media ale Clientului.
12. GENERAL
Putem transfera drepturile si obligațiile noastre în temeiul acestor Termeni către o altă persoană sau organizație. Vă vom anunța în scris dacă se întâmplă acest lucru și ne vom asigura că transferul nu va afecta drepturile dumneavoastră în temeiul contractului. Puteți transfera drepturile sau obligațiile dumneavoastră în temeiul acestor Termeni către o altă persoană numai dacă suntem de acord în scris cu acest lucru. Nu vom refuza sau întârzia în mod nejustificat consimțământul nostru.
Termenii și Condițiile pot suferi modificări și pot fi actualizați de către Botanicus România SRL.
Vă rugăm să verificați periodic secțiunea Termeni și Condiții pentru a fi informați cu privire la aceste posibile modificări. Ultima actualizare : (01.04.2024).